TOTAL VE CITROËN 50 YILLIK ORTAKLIĞINI KUTLUYOR

Total ve Citroën 1968'den bu yana birlikte oldukça uzun bir yol kat ettiler. Motor sporlarına yönelik inovasyon ve tutku üzerine kurulan bu başarı hikayesi, iki markayı da zirveye taşıdı. Bugün geriye dönüp baktığımızda, her iki şirketin de uluslararası konumuna katkıda bulunan iş ve rekabet başarılarıyla perçinlenen 50 yıllık bir ortaklık görmekteyiz.

1968'de ortaklık başladığından beri, Total, sunduğu geniş madeni yağ yelpazesi ile Citroën'in dünya çapındaki büyümesine yardımcı olmuştur. İki şirket, aradan geçen yıllar boyunca, özellikle Citroën motorları için daha fazla yakıt tasarrufu sağlamak ve çevre dostu ürünler ortaya koymak için özel madeni yağ serileri geliştirmiştir.

Çevre, Citroën ve Total için önemli bir konudur. İkili, özellikle karbon emisyonunu azaltarak, bunun çevresel etkilerini önemli ölçüde indirmeye odaklanmıştır. Ar-Ge ekipleri birlikte, ekonomik ve özel çözümler geliştirmektedirler. Bugün, bu çabalarının sonunda, kirlilik denetim sistemleri için, yakıt tasarrufunu % 4'e kadar artıran* sentetik bir yağ olan TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-20'yi geliştirdiler.

 

citroenblog.png

GEÇMİŞTEN BUGÜNE: TUTKU + SPOR = TOTAL BAŞARI

Citroën-Total ortaklığının bir diğer dönüm noktası da, mükemmellik ve rekabetçi ruha kendilerini adamış olmalarıdır. Titiz yağ analizlerinden pist kontrollerine, bireysel ralli yarışlarından Dünya Ralli Şampiyonasına kadar birçok test ve yarış etkinlikleri ile, Total‘in ekstrem koşullarda madeni yağlar üzerinde deneyler yapması sayesinde, Citroën'in yarış araçları ve kitlesel üretilen otomobillerinden en iyi performansın alınması sağlanmıştır.

Citroën-Total motorsporları ortaklığının gücü, 1969'da düzenlenen Fas Rallisi ile kendini göstermiştir. Citroën, Citroën DS 21 modeli ile galibiyetler elde etmeye başlamış ve FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nda toplamda 36 birincilik ve beş kurucu unvanı elde ederek, rallide bir efsane haline gelmiştir. Dünya Ralli Şampiyonası'nda (WRC) elde ettiği sekiz kurucu unvanı ve dokuz sürücü unvanı dahil olmak üzere, 2003 ile 2012 arasında ardı ardına inanılmaz başarılar kaydetmiştir.

Citroën ve Total 2014 yılında, WTCC şampiyonasında yarışmaya karar vermiş ve üç kurucu unvanı, üç sürücü unvanı ve 50 galibiyet elde etmiştir. İki marka 2017 yılında, WRC'de Meksika’da ve Katalonya'da düzenlenen WRC ve C3 WRC Şampiyonalarının ikisinde de galip gelerek yeni bir başlangıca imza atmıştır.

Total Madeni Yağlar CEO'su Mathieu Soulas konuyla ilgili “Her iki firma da gelecekte yaşanacak çevresel, teknolojik ve motorsporları ile ilgili zorlukları aşmaya hazırlanıyor. Şimdiye kadar kat ettiğimiz mesafe ile, mükemmeliyete ve müşteri odaklı yeniliğe olan bağlılığımızı paylaşmış olduk. Verimli geçen bu yıllar boyunca, Total ve Citroën daima sürdürülebilir çözümler üretmeyi başardı.” olarak açıklamada bulunmuştur.

Citroën CEO'su Linda Jackson ise “50 yıl süren işbirliğimizin ardından, katılımcı ekiplerimizin bu büyük başarı öyküsüne yaptıkları önemli katkılarla gurur duyuyoruz.” olarak bildirmiştir.

 

* Resmi M111FE yakıt tasarrufu iyileştirme testi ile ölçülmüştür

Citroën ve Total, sosyal medyada, mükemmeliyet ve uzmanlığa olan bağlılıklarını sergileyen bir video ile ortaklıklarının 50. yıldönümünü kutlamaktadırlar.

CITROËN HAKKINDA

Otomotiv pazarında uluslararası bir marka olarak yer alan Citroën, 1919'dan bu yana cesaret ve yaratıcılığıyla öne çıkmıştır. Konfor ve teknoloji ile rahatlık sunan tasarımları sayesinde rakiplerinden ayrılan Citroën otomobilleri, yeni C3 ve C3 Aircross Compact SUV gibi araçlarla, otomotiv dünyasına yeni bir soluk getirmektedir. Marka, ana ilham kaynağı olan insanlar ve onların yaşam tarzları ile bilinmektedir. Bu ruh, imzasına da yansımıştır: “Sizden Esinlendik”. Citroën, aynı zamanda şehir mağaza konsepti "La Maison Citroën", online yorum sayfası "Citroën Advisor" ve mobilite çözümleri Citroën Rent & Smile ve Citroën Earn & Drive ile benzersiz bir müşteri deneyimi ile kendini ifade etmektedir. Yaklaşık 80 ülkede 10.000 satış ve satış sonrası hizmet noktası ile Citroën, 2017 yılında 1,1 milyon araç satmıştır. Marka ayrıca Dünya Ralli Şampiyonası'nda sekiz Üretici unvanı elde etmiş ve FIA ​​Dünya Ralli Şampiyonası'nda ardarda üç kez Üretici unvanı kazanmıştır.